Powered by Blogger.

MARAH !! Penyokong PAS bakar poster Rahim Noor


(Poster gambar Rahim dan akhbar NST di bakar di Tanah Merah)

TANAH MERAH: Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Rahim Noor kini berdepan dengan amukan rakyat Kelantan ekoran keengganannya memohon maaf dan menarik balik kenyataan menganggap Mursyidul Am PAS sebagai “bapa kafir”.

Sentimen kemarahan itu kini menular ke seluruh negara di mana pelbagai tampil mendesak polis menyiasat kenyataan bekas ketua polis terbabit.

Tidak kurang juga di sini pagi tadi apabila ahli dan penyokong PAS bertindak membakar poster Rahim selepas selesai kuliah mingguan pagi Jumaat di perkarangan Pejabat PAS di Jalan Hospital.

Acara membakar poster dikendalikan Pemuda PAS Tanah Merah. Hadir sama anggota jawatankuasa PAS kawasan, muslimat dan penghulu-penghulu Dun Bukit Panau.

Sazwan Abdul Hamid yang mewakili Unit Amal Tanah Merah bertindak membakar poster berkenaan diikuti laungan takbir orang ramai yang hadir.

Sazwan berkata, tindakan membakar poster Rahim diambil kerana sikapnya yang sombong enggan memohon maaf dan menarik balik kenyataan menganggap Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz sebagai “bapa kafir”.

Katanya, amat wajar sekali tindakan saman difailkan di mahkamah secepat mungkin bagi memastikan kejadian seperti itu tidak berulang pada masa akan datang.

“Sama ada beliau mengaku atau tidak kenyataan yang dikeluarkan NST pada 8 Mei lalu perlu dijelaskan di mahkamah kerana tempoh 24 jam diberi Lajnah Guaman dan Hak Asasi PAS Kelantan tidak dihiraukan Rahim,” katanya ketika ditemui selepas itu.

Pada Rabu lepas laporan polis terhadap Rahim dibuat Mohd Darulhisham Kamaludin mewakili Pemuda PAS Tanah Merah. Hampir 100 pemuda PAS dan AMK hadir memberi sokongan. Turut hadir anggota Parlimen Tanah Merah, Amran Abdul Ghani.

Posted by admin:007dunia On 0 comments
Jika artikel ini bermanfaat,bagikan kepada rekan melalui:

10 Berita Terbaru

Popular post

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!

Berita Semasa Online

Portal Sumber Ilmu Online

Feed Link Sahabat

Geng Blogger Hebat

Followers