Powered by Blogger.

kerja bodoh ! Upacara perkebumian: Pemuda PAS kutuk Perkasa

PULAU PINANG: Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang mengutuk tindakan Perkasa kerana begitu biadap mengadakan upacara pengkebumian di depan kediaman Ketua Menteri, Lim Guan Eng tanpa memikirkan risiko pandangan orang bukan Islam terhadap Islam.

Setiausahanya, Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamuden menegaskan, sebagai sebuah Badan Bukan Kerajaan (NGO) Melayu Perkasa seharusnya malu sebab melakukan sesuatu perbuatan yang tidak bertamadun dan tidak mengambarkan kesopanan yang tinggi.

"DPPNPP mengutuk tindakan Perkasa mengadakan upacara pengkebumian di depan rumah Ketua Menteri.   Ia satu tindakan yang begitu biadap dan tidak mencerminkan kesopanan sebagai orang Melayu yang terkenal dengan budi perkerti yang luhur, " ujarnya dalam satu kenyataan.

Beliau juga mendesak Majlis Fatwa Kebangsaan segera mengeluarkan fatwa terhadap tindakan seumpama itu kerana menghina individu bukan Islam secara melampau.

Jangan hanya bila sesuatu tindakan itu boleh mengancam kedudukan politik pemerintah Majlis Fatwa begitu pantas bertindak.

Pihak polis pun tambahnya, diam membisu tanpa mengenakan apa-apa tindakan sedangkan perhimpunan menuntut pilihanraya bersih dan adil (Bersih 3.0) mereka begitu agresif melaksanakan tugasan sehingga mencemarkan lagi maruah polis.

"Mana dia Majlis Fatwa dan pasukan polis terhadap majlis berkenaan.  Walhal ia adalah satu usaha meniupkan api perkauman yang amat bahaya.  Adakah mereka mahu melihat peristiwa 13 Mei berulang lagi, " tanya beliau.

Jikalau kerajaan benar-benar telus untuk menghalang api perkauman DPPNPP berpendapat, baik sekiranya pemerintah mengharamkan semua aktiviti Perkasa yang dilihat menjurus ke arah mencetuskan pergaduhan kaum di Malaysia.

Perkasa diminta jangan terlalu ego, angkuh dan sombong kononya membela nasib melayu di Pulau Pinang dengan niat mengucar kacirkan perpaduan yang telah lama dibina.

"Perkasa buatlah pertimbangan akal yang waras bagi mencerminkan jadi diri dan menjagai akhlak melayu Islam terhadap tindak tanduk mereka selepas ini.  Jika PERKASA berdegil PERKASA sendiri akan dikebumikan oleh rakyat, " tegur beliau.

Posted by admin:007dunia On 0 comments
Jika artikel ini bermanfaat,bagikan kepada rekan melalui:

10 Berita Terbaru

Popular post

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!

Berita Semasa Online

Portal Sumber Ilmu Online

Feed Link Sahabat

Geng Blogger Hebat

Followers