Powered by Blogger.

Seksyen 114A: 3 pemimpin BN berdepan amaran



  • malaysiakini  Ogos 29 2012

EKSKLUSIF Kabinet telah menerima cadangan supaya tiga pemimpin BN diberi amaran kerana menyuarakan bantahan terbuka terhadap Seksyen 114A Akta Keterangan 1950.

NONEMereka adalah Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk
Saifuddin Abdullah; Timbalan Menteri Belia dan Sukan Gan Ping Sieu (kiri) dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin.

Sumber-sumber kerajaan memberitahu Malaysiakini bahawa kabinet membuat keputusan itu dalam mesyuarat yang dipengerusikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada 15 Ogos.

Satu sumber mendedahkan, dicadangkan perdana menteri atau timbalannya memanggil dua timbalan menteri berkenaan dan memberi amaran kerana tindakan mereka bertentangan dengan pendirian kerajaan.

saifuddin abdullah taylors 050812Katanya, terdapat juga cadangan supaya Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz supaya bertemu dengan dua timbalan menteri dan Khairy untuk mendengar pandangan mereka, dan menyediakan kepada mereka penjelasan kerajaan.

Sehari sebelum mesyuarat itu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang ketika itu berada di luar negara mengarahkan kabinet membincangkan kontroversi itu ekoran bantahan besar dalam talian yang digelar "Hari Cegah Siar Internet".

Bagaimanapun, mesyuarat memutuskan tidak menyemak semula pindaannya. Keputusan itu kemudiannya dijelas dan ditegaskan kembali oleh Nazri.

Menurut sumber lagi, kabinet berpandangan jika tiada tindakan diambil, ia akan menjejaskan kewibawaan kerajaan dan melemahkan pentadbiran.

"Kabinet juga berpendangan ketiga-tiga pemimpin itu secara terbuka mengeluarkan kenyataan yang bertentangan dengan dasar kerajaan," tambah sumber itu.

Posted by Unknown On 0 comments
Jika artikel ini bermanfaat,bagikan kepada rekan melalui:

10 Berita Terbaru

Popular post

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!

Berita Semasa Online

Portal Sumber Ilmu Online

Feed Link Sahabat

Geng Blogger Hebat

Followers