Powered by Blogger.

Pengkhianat bakal menumbangkan Selangor?


“PERBUATAN sesetengah pihak yang bertungkus-lumus memberikan MyKad kepada pekerja asing, sekali gus memasukkan nama mereka ke dalam senarai daftar pemilih untuk membolehkan mereka mengundi dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang akan datang ini adalah pengkhianat yang harus diberikan hukuman setimpal,” kata ahli Parlimen Kuala Selangor daripada PAS, Dr Dzulkefly Ahmad.
“Pengkhianat seperti ini langsung tidak bermaruah sebab telah bertindak gila kerana tamakkan kuasa sehingga sanggup mengkhianati amanah dan mandat yang diberikan oleh rakyat,” kata pula Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Perak yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) bagi kerusi Pasir Panjang.

Sumber dalaman dalam Pakatan Rakyat berkata senarai daftar pemilih untuk negeri Selangor yang mengandungi lebih setengah juta pengundi hantu dan pengundi warga asing yang telah mendapat kerakyatan pantas dapat membolehkan BN merampas kembali Negeri Selangor.

Adalah amat sukar untuk Pakatan Rakyat menandingi angka setengah juta ini. “Boleh dikatakan mustahil,” kata seorang pakar strategi Pakatan yang memberi ulasan mengenai situasi di Selangor.

Justeru itu, tidak hairanlah jika BN berani menguar-uarkan bahawa mereka akan berjaya merampas kembali Negeri Selangor. Keyakinan mereka adalah berdasarkan kepada senarai daftar pemilih.

Juga tidak menghairankan bahawa tuntutan rakyat supaya diadakan pilihan raya yang bersih, telus dan adil telah diketepikan dan pihak kerajaan sehingga hari ini diam membisu sahaja perihal isu senarai daftar pemilih. Bantahan demi bantahan telah dibuat mengenai nama pengundi yang meragukan, nama pengundi yang telah dipindahkan tanpa pengetahuan mereka dan bermacam-macam aduan lagi tetapi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) nampaknya tidak pro-aktif menyelesaikan masalah-masalah ini.

“Sehingga hari ini, pihak yang mengamalkan politik durjana ini tidak mempedulikan tuntutan rakyat yang dibuat melalui Bersih 1.0, Bersih 2.0 dan Bersih 3.0. Ini menunjukkan bahawa mereka amat takut kepada pilihan raya yang bersih, telus dan adil.

Namun demikian, mereka harus ingat bahawa kemenangan yang diperolehi melalui cara yang kotor dan jijik ini tentunya akan mengundang azab daripada Tuhan dan akhirnya rakyat kelak yang akan.....http://gigitankerengga.blogspot.com/

Posted by admin:007dunia On 0 comments
Jika artikel ini bermanfaat,bagikan kepada rekan melalui:

10 Berita Terbaru

Popular post

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!

Berita Semasa Online

Portal Sumber Ilmu Online

Feed Link Sahabat

Geng Blogger Hebat

Followers