Powered by Blogger.

Khalid Samad Hadir Dalam Sidang Media Hasan Ali

Akhirnya permusuhan antara Dr Hasan Ali dan Khalid Samad telah menemui jalan tengah apabila Khalid Samad telah bersetuju untuk berdamai dan memohon maaf di atas segala yang telah terjadi di antara mereka berdua..

Menurut setiausaha politik Hasan Ali, saudara Haziq Fikri, Dr Hassan Ali telah menyatakan persetujuannya untuk berdamai dengan Khalid Samad tetapi bukan dengan Khalid Ismath yang kini sedang sibuk mengusung bininya ke utara.

Permusuhan Hasan Ali dengan Khalid Samad bermula apabila Hasan Ali telah menuduh Khalid samad mengantar sms kepada isteri mudanya pada pertengahan bulan november yang lalu bertanyakan dalam baju U ada apa.
Ini telah membuat Hasan Ali menjadi marah kerana merasakan Khalid Samad telah menyamakan dirinya lelaki dayus seperti suami ustazah Pasti Permatang Pauh yang relax saja bila seorang lebai Pasti menhantar mesej kepada istrinya walupun dengan ayat ayat lucah macam ni :Khalid Samad yang juga seorang tukang sapu sampah di KLCC berkata untuk apa lagi dirinya bermusuh dengan Hasan Ali yang juga supervisornya itu kerana mereka setiap pagi menaiki LRT yang sama sewaktu mahu pergi kerja.

Namun begitu perdamaian ini di lihat oleh kebanyakan pengawal keselamatan KLCC yang berwarga Nepal sebagai satu muslihat untuk merampas isteri Hasan Ali seperti yang telah terjadi kepada PPP iaitu sebuah parti politik yang pernah satu ketika hampir membetuk kerajaan negeri Perak tetapi apabila saja berdamai dengan UMNO parti ini terus terlingkup dan kini terpaksa menjadi pengemis dalam Barisan NasionalInilah akibatnya kalau khianat kepercayaan rakyat. PPP adalah parti yang di tubuhkan sebelum merdeka dan merupakan parti pembangkang utama pada ketika itu. Pada Pilihanraya tahun 1969 PPP hanya kekurangan 2 kerusi untuk membentuk kerajaan negeri Perak.

Walaupun PPP di dominasi oleh kaum india tetapi PPP mendapat kepercayaan dan undi dari orang cina dan melayu namun apabila Barisan Nasional di bentuk pada tahun 1973 PPP bersama Pas telah menjadi pengkhianat kepada rakyat yang mengundi mereka dengan menyertai Barisan Nasional.

Akibat dari itu dalam PRU 1974 PPP telah hilang hampir semua kerusi yang di menanginya pada PRU 1969 sehinggalah ke hari ini PPP mungkin sudah lansung tidak popular di kalangan generasi muda.

Inilah senjata terakhir untuk membunuh musuh. Perdamain dengan Umno adalah sesuatu yang menyengalkan. Setiap perdamaian sudah pasti ada muslihat yang cukup merbahaya kepada lawannya.

Bukan saja PPP malah Pas juga telah menjadi mangsa kepada Umno apabila sanggup mengkhianati rakyat hanya kerana mahu menyelamatkan umno yang hampir mampus pada tahun 1969.

Atas nama melayu Pas terpedaya dengan Umno sehingga menyebabkan Pas hilan Terangganu dan Kelantan dan hanya 1 kerusi parlimen di Rantau Panjang sahaja yg telah di menagi Pas selepas perceraian dengan UMNO.

Inilah Umno, yang ada orang Pas yang masih tergila2kan untuk bersatu dengannya. Bukan sikit makluk yang mahu Pas dan Umno bersatu ada di dalam Pas. Kalau di P.Pinang tu Abu Nawas boleh terbayangkan sekoq sekoq wajah anjing anjing dalam Pas yang menyokong kerajaan perpaduan Pas/Umno.

Umno tak permah kenal siapa kawan, yang umno kenal siapa lawan. Oleh itu tiada istilah berdamai dengan Umno.. Ayoh kita teruskan hasutan untuk rakyat menumbangkan Umno dalam PRU ini....

Dan bersiap sedialah untuk ke jalanraya sebelum pilihanraya... namun hanya untuk warga yang berani saja..yang tak berani sila pi dengaq kulia Ostad Kazim Elias.....

Posted by admin:007dunia On 0 comments
Jika artikel ini bermanfaat,bagikan kepada rekan melalui:

10 Berita Terbaru

Popular post

My Ping in TotalPing.com Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free!

Berita Semasa Online

Portal Sumber Ilmu Online

Feed Link Sahabat

Geng Blogger Hebat

Followers