7 anggota Rela ditahan kes bunuh warga Nigeria
KUALA LUMPUR - Tujuh anggota Rela ditahan reman tujuh hari bermula hari ini, bagi membantu siasatan kes kematian lelaki warga Nigeria di Kondominium Venice Hills, Hulu Langat semalam.

Ketua Polis Daerah Kajang, ACP Ab Rashid Ab Wahab berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Polis masih menunggu laporan bedah siasat bagi mengetahui punca sebenar kematian lelaki warga Nigeria itu, katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, kawasan kejadian juga dipantau polis bagi memastikan tiada kejadian tidak diingini, susulan perbuatan sekumpulan warga Afrika yang merusuh disebabkan insiden kematian rakan senegara mereka itu semalam.

"Setakat ini belum ada tindakan yang diambil ke atas warga Afrika yang merusuh semalam. Kita masih lagi menjalankan siasatan," katanya.
Semalam, seorang lelaki warga Nigeria, Onochie Martins Nwankwo, 35, mati setelah dibelasah kerana mencabul seorang wanita tempatan di kondominium itu dan akibat kejadian tersebut kira-kira 200 lelaki Afrika yang tinggal di situ merusuh dengan merosakkan fasiliti harta awam seperti pondok pengawal dan bilik gerakan Rela. – Bernama